قهوه های آماده

قهوه های آماده

قهوه های آماده

یکی از روش های آماده سازی قهوه استفاده از قهوه های آماده برای یک مرتبه مصرف است . این روش مزایایی دارد ، از جمله صرفه جویی در زمان و ساده بودن فرایند آماده سازی قهوه ، چراکه در این روش احتیاجی به اندازه گیری مقدار قهوه مورد نیاز و طعم و نیز افزودن مواد اضافه برای طعم دهی نیست . همچنین با جداسازی مقدار مصرف برای هر دفعه ، کل محتویات یک بسته در معرض هوا و نور قرار نمیگیرد و شرایط نگهداری باعث می شود که قهوه تازه تری برای نوشیدن فراهم گردد .
این نوع از آماده سازی قهوه خود به دو دسته مجزا تقسیم می شود :
سیستم پد های کاغذی
سیستم کپسول قهوه

پد یا پاد قهوه متشکل از پودر قهوه ( دانه قهوه آسیاب شده ) بسته بندی شده توسط کاغذ های فیلتر قهوه است . هر پد محتوی هفت گرم قهوه است که بصورت فشرده در کاغذ فیلتر قهوه بسته بندی شده است و حالت دیسکی دارد که بصورت استاندارد قطر آن چهل و پنج میلیمتر است . پد دبل حاوی چهارده گرم قهوه است . امروزه بسیاری از اسپرسو ماشین ها ، امکان استفاده از پد را نیز دارند . پد اولین بار در ایتالیا و برای استفاده در دفاتر کار طراحی شد و بعد ها استفاده از آن به خانه ها و رستوران ها نیز گسترش یافت . پدهای استاندارد امروزی اولین بار در سال 1989 و توسط کمپانی ایتالیایی ایلی به بازار عرضه شد و در حال حاضر اغلب برند های مطرح قهوه ، پد قهوه را در سبد محصولات خود دارند .

بیشتر بخوانید:  داروهای ممنوعه به همراه قهوه

تفاوت کپسول قهوه با پد در این است که در سیستم کپسولی ، قهوه بجای بسته بندی شدن در کاغذ فیلتر در کپسول پلاستیکی یا آلومینیومی بسته بندی میشود . هر کپسول حاوی هفت گرم قهوه می باشد . این کپسول ها برای استفاده در یک سیستم طراحی شده اند و در دستگاه های دیگر قابل استفاده نمی باشند . سه سیستم معروف آماده سازی قهوه از طریق کپسول عبارتند از :
Nespersso
Caffittaly
Dolce Gusto
برخی ار برندها اخیرا اقدام به عرضه کپسول های چای و دمنوش های گیاهی نیز کرده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *