حقایقی درباره دستگاه های اسپرسو ساز !

حقایقی درباره دستگاه های اسپرسو ساز !

حقایقی درباره دستگاه های اسپرسو ساز !

با اینکه انواع مختلفی از نوشیدنی قهوه برای افراد مختلف در سراسر جهان وجود دارد، محبوب ترین آن ها قهوه اسپرسو است. هر روز میلیون ها نفر از مردم اسپرسو می نوشند. یک روش خاص برای درست کردن اسپرسو وجود دارد. برای رسیدن به بهترین طعم، همه چیز باید در مقدار مناسب باشد. یک باریستای حرفه ای می تواند بر اساس تجربیات خود یک فنجان قهوه ی عالی درست کند.
با این حال، شما می توانید یک فنجان اسپرسو را در خانه نیز درست کنید. تنها چیزی که باید استفاده کنید بهترین دستگاه اسپرسوی خانگی و دانه های قهوه با کیفیت است. انواع مختلفی از دستگاه های قهوه ساز در فروشگاه های محلی و به صورت آنلاین موجود هستند.
فقط فهرستی از کاربردهایی را که می خواهید آماده کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی حقایق در مورد دستگاه های اسپرسو وجود دارد که چندان شناخته شده نیست. در اینجا من می خواهم شش حقیقت مهم در مورد دستگاه های اسپرسو را که احتمالاً نمی دانستید با شما به اشتراک بگذارم.

شما می توانید از انواع مختلف دانه های قهوه استفاده کنید

اسپرسو یک نوع از دانه ی قهوه نیست؛ فقط این نوشیدنی با نام اسپرسو شناخته می شود. شما می توانید از انواع دانه های قهوه در دستگاه اسپرسو استفاده کنید. می توانید از دانه های قهوه بو داده یا حتی نوع دیگری از دانه ها استفاده کنید. دستگاه اسپرسو عطر و طعم را از دانه های قهوه استخراج می کند.
همچنین، مجبور نیستید دانه های قهوه را از مارک خاصی انتخاب کنید. حتی می توانید دانه های قهوه را از یک فروشنده ی محلی خریداری کنید. تنها چیزی که باید در مورد دانه های قهوه در نظر بگیرید، کیفیت آن ها است. اطمینان حاصل کنید که دانه های قهوه ی تازه را برای بهترین عطر و طعم انتخاب می کنید.

شما می توانید انواع قهوه را دم کنید

من دیده ام بسیاری از مردم درمورد دستگاه های اسپرسو سردرگم هستند. بیشتر مردم فکر می کنند که با دستگاه اسپرسوی خود تنها می توانند اسپرسو دم کنند. اما اجازه دهید توضیح دهم، دستگاه اسپرسو هم مانند دیگر دستگاه های قهوه ساز است. تخصص آن ها این است که می توانند اسپرسو را به شکل درست دم کنند.
این به این معنا نیست که شما نمی توانید انواع مختلف رسپی های قهوه را با آن تهیه کنید. شما می توانید از همان دستگاه برای انواع دیگر رسپی های قهوه استفاده کنید. تنها نیاز است تنظیمات را به گونه ای اصلاح کنید که طعم و مزه ی مناسبی را که از قهوه انتظار دارید به دست بیاورید.
بنابراین مجبور نیستید یک دستگاه جداگانه برای هر نوع قهوه خریداری کنید. با این حال، قبل از سفارش، اطمینان حاصل کنید که دستگاه اسپرسو دارای تنظیمات قابل شخصی سازی در پنل کنترل باشد.

بیشتر بخوانید:  نکات مهم در طراحی کافی شاپ

برای استخراج عطر و طعم به چه مقدار فشار نیاز است؟

شما هر روز اسپرسوی مورد علاقه ی خود را با دستگاه اسپرسو درست می کنید، اما آیا فکر کرده اید که دستگاه چطور کار می کند؟ خب، یک دستگاه اسپرسو باید فشار دقیقی بر روی دانه های قهوه اعمال کند تا طعم کامل استخراج شود.
با اینکه فشار مدل های مختلف دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است، اما حداقل نیروی لازم برای استخراج عطر و طعم ، فشار ۹ بار ( ۹ BAR ) است. برخی از دستگاه های اسپرسو ممکن است فشار متفاوتی داشته باشند. اما برای رسیدن به طعم مناسب لازم است که مقدار فشار مناسب را داشته باشید.

چه مقدار دانه ی قهوه مورد نیاز است؟

عاشقان قهوه از دانه های قهوه ی مختلفی در دستگاه اسپرسو استفاده می کنند. آیا فکر کرده اید که به چه تعداد دانه ی قهوه در دستگاه اسپرسو نیاز دارید؟ با اینکه عجیب به نظر می رسد، اما اطلاعات جالبی است.
خب، وقتی دستگاه کار می کند، به مقدار حداقلی از دانه های قهوه نیاز دارد. در اکثر دستگاه های اسپرسو، هر شات از نظر حجمی حدودا به ۵۰ دانه ی قهوه نیاز دارد که این تعداد دانه بنا بر درجه روست شان ، وزنی در حدود ۷ تا ۱۰ گرم دارد. که البته بهتر است برای بدست آوردن خروجی ثابت از ترازوی مخصوص استفاده کنید. بنابراین، اگر فکر می کنید که از دانه های قهوه ی کمتری استفاده کنید، ممکن است در دستگاهتان امکان پذیر نباشد.

دولت ایتالیا بردستگاه های اسپرسو و طعم قهوه هایشان نظارت می کند

برای ایتالیایی ها، اسپرسو تنها یک نوشیدنی نیست. آن ها علاقه ی شدیدی به نوشیدن اسپرسو دارند. همچنین، این یک بخش روزانه از زندگی آن ها است. بنابراین، دولت ایتالیا فرآیند ساخت دستگاه های اسپرسو را تا مرحله ی دم کردن، به طور مرتب نظارت می کند.
تمام کافی شاپ ها باید یک استاندارد را حفظ کنند. همچنین تولیدکنندگان دستگاه قهوه ساز استاندارد کیفی را در دستگاه اسپرسو رعایت می کنند. به همین دلیل است که دانه های قهوه ی ایتالیایی در میان سایرین، استثنایی هستند.

کرم روی اسپرسو چیز جداگانه ای نیست

فوم یا کِرِمای روی اسپرسو یک چیز سنتی است. مردم اغلب سردرگم می شوند که این کف از کجا در اسپرسو ظاهر می شود. خب،این به دستگاه اسپرسو بستگی دارد. هنگامی که دستگاه قهوه را برای عصاره گیری عطر و طعم، آب با فشار می دهد، به طور خودکار کفی که روی اسپرسو می بینیم، ایجاد می شود. اسپرسوسازهای صنعتی فشار سنگینی را ایجاد می کنند، در نتیجه کف بیشتری تولید می کنند.

One thought on “حقایقی درباره دستگاه های اسپرسو ساز !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *